Pages

Friday, July 6, 2012

Berubah

Bismillah.

Percubaan untuk menulis dua hari berturut-turut merangkap post yang ke 4[?] untuk tahun ini. Jangan hairan. Jangan bagi soalan. Sebab nanti susah aku nak bagi jawapan.

Latest post  February 2012.
Haha. Rasa macam baru semalam tekan butang publish. tup tup "eh, da 5 bulan tak terusik?"
Aku bukan penulis tegar. Sekian.

Menulis bila suatu ilham itu datang dari lubuk hati yang dalam. Itu ayat skema. Ayat sebetulnya ikut suka hati je nak tulis bila.

Banyak perubahan yang jadi selama 5 bulan. Kalau orang mengandung, ini sudah masuk ke tengah second trimester. Jantung kandungan dah berdegup kencang. Kaki duk tendang-tendang. Cukup haribulan, takde apa-apa complication, deliver. Itupun kalau tak jadi preterm labour. (Penangan subjek ibu dan anak)

Ini bertukar. Itu tertukar.
Buka-buka je blogspot. Termenung sekejap. Apa dah jadi?
Interface nya dah berubah 360. Aku  kembali menjadi noob. Tak tahu nak tekan yang mana.
So, bertambah lagi kerja. Nak jelajah balik satu demi satu.

Dapat berita dari tanah air. Teman sepermainan dari kecik jadi suami orang. Rumah pun sudah berubah jadi kondominium.
Harapnya aku tak sesat nanti nak pergi cari rumah sendiri. Tak pergi ketuk pintu rumah orang lain.

Mesir pun tidak ketinggalan. Heboh satu dunia. Semua orang menjadi saksi. Jatuhnya Mubarak, naiknya Mursi. Dari zahirnya nampak begitu. Tetapi ia simbol kemenangan rakyat menentang kezaliman. Islam semakin mendapat tempat.

Game over

Semua perkara di sekeliling berubah. Kita pun turut berubah. Cuma adakah perubahan itu suatu yang positif? Dari yang buruk menjadi baik. Yang baik menjadi bertambah baik.
Maka sesungguhnya yang beruntung itu adalah apabila mereka hari ini lebih baik dari dari mereka yang semalam dan mereka esoknya lebih baik dari hari ini.

p/s: setengah jam pusing-pusing mana mau publish. aih.

0 bebelan: