Pages

Wednesday, December 1, 2010

Post hiatus

back from a very looooongggggggg hiatus.XD

menyepi lagi tanpa sebarang update terkini.
oh, kenape ye?
jawapannya mudah, sindrom MIM ALIP LAM SIN
dikuatkan dengan komitmen luaran yang lainnnye.(ceh..konon~)

tapi apabila seorang hamba Allah mencadangkan kepada aku agar diletakkan juga paling kurang gambar-gambar mengenai aktiviti terkini sepanjang keberadaan di Mesir ini, terketuk jugak ruangan kepala aku ini.
oh ya, aku memang target nak tampalkan segala pengalaman yang aku lalui dekat sini untuk menjadi tatapan kalau bukan korang yang membaca, untuk aku sendiri juga. kerana pengalaman ini amat berharga dan tidak mungkin berulang.
kredit untuk monolograsya
bak kata kartunis batch aku ini
pengalaman jika disimpan lama-lama akan jadi lebih berharga dari petroleum
Begitu lah lebih kurang selepas aku terjemahkan. Kalau silap maap la E-sung deh~


Baru-baru ini..

Hari Raya Aidiladha 2010

hai, comel kan saya??[sebelum..]

[selepas..] !@#$

Selesai menguruskan unta-unta, lembu-lembu dan kambing-kambing untuk disembelih bersempena ketibaan Hari Raya Korban.Alhamdulillah. Segalanya berjalan lancar dan dapat aku menimba ilmu baru pasal unta dan lembu.
banyak kisah-kisah menarik dan comel mengenai binatang korban ini. Antaranya yang sempat dirakam ada di SINI...


Tidak cukup dengan unta,kambing dan lembu, ahli-ahli PERUBATAN pun turut serta skali disembelih. Merewang secara berjemaah dan berjamuan hari raya beramai-ramai pada raya kedua.



Dalam masa yang sama juga, bumi Mesir diserikan dengan kehadiran sahabat-sahabat dari Jordan. Ada yang pertama kali menjejakkan kaki ke sini dan ada juga yang dah macam nak jadi penduduk tetap disini.
Tabik spring dari aku kerana mampu bertahan dan masih tidak serik-serik.. lagi.XD
Ala kulli hal,ahlen2...

Anas, Pijan dan Akim



Menu seafood..

Bukan sahaja datang sebagai tetamu malah tolong masakkan sekali untuk tuan rumah. Aiseh, terok betol tuan rumah!
oh, lagipun bukan selalu aku dapat merasa masakan chef dibawa khas dari Jordan.:P

oh,ini bukan kes buli mahupun paksa rela tetapi sekadar meraikan permintaan mereka.*peace*
Selama kurang lebih seminggu mereka berada disini tetapi beberapa hari sahaja yang sempat untuk aku meluangkan masa bersama , bergelak ketawa, berkongsi cerita.
Moga masa yang sedikit itu tidak menjadi sia-sia.



28/11-Genap 21 tahun hambaMu fakir berkelana di bumi ini.Kau terimalah amalan-amalan ku.Dengan rahmatMu, ampun kan dosa-dosa ini yang tidak mampu untuk aku menanggungnya. Pelihara kedua orang tua ku sebagaimana mereka memeliharaku sejak kecil. Tetapkan aku pada jalan juang ini. Kurniakan kami kesudahan yang terbaik...Husnul khatimah~ameen.

8 bebelan:

nabil alhanis said...

teruskan paizz...

Anonymous said...

ada juga yang dah macam nak jadi penduduk tetap disini

asal aku macam terase ek? XD hahaha

oh, aku teringat vid ulat dalam hidung unta pulak bile tengok unta tuh :&

faisazli said...

nabil:
beres boh..

rossarina:
ade makan cili ke?
sebab sape mkn cili die terasa pedas.haha

tp,nk hrpkn kami ke jordan brkali2 mmg xjadi la.muflis nnti ha.XD

oh, ni mesti xbukak link ak letak kt part kisah2 menarik dan comel binatang korban..hehe.

[MH] said...

aku sangat sokong kalau ko terus updet blog.
sila lah sila lah

faisazli said...

fathiyyah:
kalaulah idea menulis ini mengalir2 macam puan..:)
baik..aku cuba!

radhiahsyahida said...

hoho.. akhirnye!
sori ah.. dh 2 entri br dan komen. bizi sket br ni. xdan nk ziarah sape2.. hehe.
eh dinu skg br start new sem ke tgh2?

faisazli said...

radhiahsyahida:
yep.akhirnye.haha.
cg dhiah mmg la.sibuk sokmo.:)
xpe2..better late than never org ganu kate.
em..msuk kategori tgh sem dh kot.
tgh bln 9 ritu start sem.tmbh tolak 3 bln dh la.
uia pe cte?nk abes dh dop?

radhiahsyahida said...

haha!
dop eh. kitorg br je start sem br utk 4th sem. tu bz sket oo.. duk main add drop subject br ni..

btw, keep it up! teruja ada 1 new entri. nk g ziarah situ plop ah...ahaha...