Pages

Thursday, July 29, 2010

under construction

Bismillahirrahmanirrahim..

TIDUR.

kalau terlebih susah...terkurang pun susah juga.
tapi macam pula kalau tiba-tiba biological clock berubah tidak semena-mena?nak kata jetlag, aku cuma hantar kawan-kawan nak balik malaysia pergi ke airport tapi bukannya aku yang terbang pulang.

atau adakah jetlag itu infectious?mustahil!

info: jetlag is a consequence of alterations to circadian rhythms

dari segi medikalnya tidur ini terbahagi kepada beberapa peringkat. aku malas nak cerita panjang-panjang pasal tidur ini.untuk mengetahui serba sedikit pasal tidur dari segi saintifik, boleh tengok di blog rossarina.

sudah 2 malam aku hidup di kala orang lain semua mati.
boleh pula rasa mengantuk itu tiba-tiba hilang.entah ke mana..
kalau barang hilang biasanya orang buat laporan polis, tapi nak pergi buat laporan polis cakap sebab hilang mengantuk?
aku masih belum sedia nak pergi bermalam di wad psikiatri.oh tidak.

atau mungkin aku kena ambil dadah triazolam untuk initiate sleep??
bila sebut dadah ini, mesti tak lari dari side effectnya pulak.uuh.


telah diciptakan malam itu untuk berehat dan siang itu untuk bertebaran di bumi Allah ini mencari rezeki yang telah Allah tetapkan untuk masing-masing.
rombakan semula aktiviti-aktiviti harian akan memulihkan keadaan semula.insyaAllah.
doa untuk memudahkan tidur..

“Ya Allah, telah lenyap segala bintang dan telah lelap semua mata sedangkan Engkau sentiasa hidup lagi berdiri, tidak mendatangi / mengenai Engkau mengantuk dan lena, wahai Tuhan yang hidup lagi berdiri, tenangkanlah malamku dan lelapkanlah mataku.”


untuk famili yang tidak henti runsing memikirkan angah .don't worry.everything's fine here.for sure.:)

tidur-tidur juga..jangan lupa qiamullail kerana itu sumber kekuatan diri.
nasihat untuk diriku sendiri terlebih dahulu.



ok tukar tajuk sekejap.

Aku ingin mengucapkan Selamat Bakal Pengantin Baru untuk seorang ex-classmate aku di sekolah dulu yang juga rakan seangkatan di sekolah perubatan sekarang,  Wan Fathiyyah yang bakal membina bait muslimnya dengan saudara Umair pada 31 Julai bersamaan hari sabtu ini.

Kad 'saman' beliau telah pun sampai ke rumah tetapi apakan daya tidak dapat jugak aku nak menghadirkan diri.perancangan Allah itu mendahului perancangan aku, hamba yang lemah ini.


Cuti kali ini nampaknya dipenuhi dengan walimah-walimah. Dalam inbox yahoo mail pun sudah berderet-deret jemputan yang aku tak rasa mampu nak hadir semuanya.
8 pasangan semuanya yang sempat aku kira akan melangsungkan majlis perkahwinan. termasuk 2 junior(??).
nampaknya gen 8 mendahului gen 7 dalam bab ini..takpe2, bagi can la kat adik-adik dulu kan. uhuk. 

Semoga berbahagia selalu sampai ke anak cucu cicit dan menyambung zuriat pejuang agama Allah ini. insyaAllah.

Barakallahulakuma wajama'a bainakuma fi khair!!

3 bebelan:

mohd hazwan bin mohd salleh said...

bila nak dapat kad walimah hg ni..

Anonymous said...

weyh tahun lepas jet lag aku tahan sebulan @_@

and yup2, selamat pengantin baru untuk Fathy. :D

faisazli said...

hazwan:
aku??hg la dlu..

rossarina:
wah..sebulan?lame btol.
ak 2-3 ari ja da ok.
ye2..slmt utk dia.who's next??ha33.