Pages

Sunday, November 23, 2008

bukan lagi seperti dahulu..~

andai kau faham...
aku bukannya lagi seperti dahulu kala..

kenapa susah sangat nak difahami??
berulang kali kau mempersoalkan.....berulang kali juga aku menjawabnya..
ya!dahulu lain dan sekarang laen..

dulu..
ko bebas nak berbuat ape sahaje..
tanpa perlu memikirkan....APA FAEDAH DAN APA PADAHNYA???
tindakan mu melulu dan terburu-buru..
tapi aku tak kesah ketika itu..
biar aje laa...

bukan sekali dua...bahkan tak terkira..
ko buat sesuatu....dengan meletakkan akal dibelakang nafsu..
walaupun da banyak kali orang bilang..
KAWAL NAFSUMU DENGAN AKALMU..

tapi tidak..
ko tetap degil jugak..
sememangnya fitrah..kalu ke arah mnde yang menyeronokkan dan melalaikan...nafsu pun laju je mengerah..
tapi jika ke arah kemanfaatan...nafsu awal2 lagi mntak laluan mengundur diri.

sedikit demi sedikit...aku pn da mule terasa sesuatu yang tak kena dengan diri kau ini..
nak menegur...eh....tp ak rasekan aku tiada kekuatan dan keazaman lg ketika itu..


ku biar lagi..

makin hari....kau makin menjadi-jadi...
asek mahukan kemahuan dituruti..
mahu menegakkan juga benang yang sudah terang terangan basah
kau aje lah yg betul, sume orang salah..

egois..prejudis dan macam2 lagi laa..

aku makin xtahan dengan kerenah ini..
sudah tidak boleh dibiarkan...
aku mesti keluar dari kepompong ini

dan sekarang......

no more compromise...zaman kau da berakhir..
kini aku pula harus mendominasi...
sudah cukup rasanya aku memerhatikan setiap gerak langkah kau selama ini..
sudah tiba masanya giliran kau pula untuk memerhatikan aku...watch my step!

tiada lagi egois dan prejudis....
harus lebih peka dan respon dengan manusia laen di sekeliling..mereka punya perasaan sama seperti aku.
sedih..gembira..susah dan senang..

pesanan ak untuk kau..
fais.....berubah laa menjadi lebih baik~

2 bebelan:

dan said...

insya Allah, kalau azam kuat, hati betul2 ikhlas, usaha sungguh2, Allah akan bantu untuk kita berubah.

yg penting, kena sabar :)

faisazli said...

time kaseh dan..
4 everything..
dan kerana setia mengkomen...hehe