Pages

Thursday, April 3, 2008

Lama Menyepi...

Huwaaaaaa!!!!
Bebanyak ampun dan maaf kepada sahabat sahabat sekalian yang sudi melawat blog usang yang tak trupdate ini…huhu~

Bukan niat di hati ini hendak menghampakan hati mana2 pihak, its just kelemahan diri ini yang smemangnya diciptakan secara fitrahnye lemah…

Pernahkah anda bayangkan….seseorang yang mengambil masa untuk menulis SATU entry sahaja untuk dimuatkan di dalam blognya sendiri memakan masa selama beberapa hari….uishh…jenuhnye memikir ape yang hendak ditulis agar dapat memuaskan hati pembaca2..
Mesti korang juga terfikir…baper panjang laa blog tuh nnti yang dapat dihasilkan memandangkan masa pembikinannya yang saaanggattttla lame…


THAT'S ME!!


Tp padahal pd hakikatnye…tulih tak sampai laa berapa kerat pon…
Memikirkan aku nih yang sangt berat utk mencoretkan walau sepatah ayat utk diupdatekan kt blog, teringat aku kepada prof physiology aku yang 'trsayang'-Dr. Aqif…hawhaw..

Pernah beliau berkata di dalam lecturenye yang beliau merupakan seorang yang sangat teruk dalam memberi respond…eh??tertanye2 gak aku nih…ape laa yang dimaksudkannya.
Beliau mengatakan yang dia amat jarang sekali membalas surat yang dihantar oleh seorang bekas pelajarnya dari Malaysia(pelajar first batch disni)..oooooo…bru ku paham..ape yang dimaksudkannya..
Beliau memberitahu bahawa sangat berat untuknya menuliskan sesuatu seperti surat…n yang sewaktu dengannya…tetapi, apabila dia menuliskan sesuatu dan mengirimkan surat tersebut…ia adalah seperti dia mengirimkan hatinya sendiri kepada seseorang tersebut.

Mungkin diriku ini adalah dari jenis yang begitu…amat susah untuk menyatakan sesuatu tetapi apabila lidah atau tangan ini menerima impuls dari central nervous system samada untuk bercakap atau menulis bagi menyatakan sesuatu…..ia adalah terus dari hati.(ceeaaahhhh!!ye ke ni??haha)
Isi hati yang bertindak sebagai stimulan, mengaktifkan hati sebagai receptor untuk menyampaikan impuls kepada CNS dan sterusnya ke motor neuron untuk disampaikan kepada effector….lalu…terluahlah segala isi hati trsebut secara zahirnya.
Tetapi mungkin disebabkan oleh sesetengah internal factor yang tidak dapat dinyatakan telah mengakibatkan blockage pada laluan isi hati ini dan tidak dapat terluah dek kata2 mahupun coretan….hahaha

Kadang2 aku pelbagai masalah yang datang menyebabkan aku terfikir…adakah cara untuk aku meluahkan segalanya tanpa memendamkannya sahaja di dalam hati…
Ntahla…sesetengah orang berkata adalah baek untuk kita meluahkan segala yang tersimpan tetapi rasenye bukan semua perkara boleh diluahkan…ade juga sumthing yang terpaksa dipendam..
Memang hidup ini tak pernah lari dari masalah…dan masalah juga yang mematangkan usia(orang yang cakaplaa…ntah btol atau tidak)
Hurmmm…ok laa sudah cukup rasenye ak merepek untuk kali nii..hehe
Tidak mahu memanjangkan kalam lagi…kerna dibimbang nanti akan berlarutan selama beberapa hari lagi…n last2 terus tak jadi lagi nak postkan entry…ahakz.
Moga2 dengan doa dan harapan sahabat2 dapat menggerakkan hati ini untuk terus menulis di masa hadapan…
After this---> continue on studying biochemistry…jangan malass!!
p/s:percaye atau tidak..inilaa entry yang memakan masa paling singkat untuk ditulis…hurmm..dlm 26 minit 15 saat aje..hehe…
p/s:final exam semakin hampir…gud luck dan chaiyok untuk rakan2 sperjuangan sekalian di Perlembahan Nil nii..do our best for ourself, our parents,those who put their hopes on us, n…da most important our Deen..bittaufik wannajah.

4 bebelan:

Hanan_Mahmood said...

Salam..

bittaufiq fil imtihan..

tu lah ko. lame menyepi.

[MH] said...

hehe,panjang pulak entry ko yg ni
fayez fayez

[MH] said...
This comment has been removed by the author.
Din Paiman said...

hurm dh lama tak bkak igt tak update dh rupa2nyer..
ak tunggu citer ko, nk ym masing2 sibuk, nk kol selalu masing pon gantubng kat scholarship..
paperpon tahniah~!!
good luck~!!